Koulutuksen kuvaus
Koulutuksen aikana opit toimimaan asiakaslähtöisesti ja perehdyt kaupan alan liiketoimintaan sekä vastuullisuuteen. Kehität digi- ja viestintätaitojasi sekä vahvistat osaamistasi asiakaspalvelussa ja myymälätyöskentelyssä. Saat valmiuksia visuaaliseen myyntityöhön ja markkinointiviestinnän suunnitteluun. Asiakaskokemuksen kehittäminen ja asiakaspolun ymmärtäminen ovat keskeisiä teemoja. Osallistujat toteuttavat valitsemansa asiakaskokemuksen kehittämisen projektin osana opintojaan.
Opinnot sisältävät verkko-opetuspäiviä ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Lue lisää oppisopimuskoulutuksesta.
Koulutuksen teemoja ovat
- Asiakaspalvelussa toimiminen
- Kaupan alan liiketoimintamallit ja vastuullinen liiketoiminta
- Kaupan alan työlainsäädäntö
- Digi- ja viestintätaidot työelämässä
- Kaupan alan toiminnan kannattavuus
- Visuaalinen myyntityön esillepanotekniikat
- Brändin mukaiset esillepanot ja kampanjaohjeet
- Tuote- ja palveluvalikoiman tuntemus
- Markkinointiviestintä kilpailukeinona
- Markkinointiviestinnän suunnittelu ja sisällön toteuttaminen sekä kampanjan seuranta ja arviointi
- Asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät ja asiakaskokemuksen tiedon hankinta
Koulutuksen tiedot
Kenelle?
Kaupan alan työtehtävissä oleville, jotka haluavat päivittää osaamistaan ja kehittää työtään.
Koulutuksen kesto
Keskimääräinen opintoaika on 1,5 vuotta. Opintojen kesto määräytyy henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan ja siihen vaikuttavat mm. aikaisemmat opintosi, työkokemuksesi sekä yksilöllinen opiskelutarpeesi.
Toteutus
Koulutus toteutetaan oppisopimuksella, jolloin tutkinnossa vaadittu osaaminen osoitetaan käytännön työtehtävissä. Koulutus sisältää 10–12 verkko-opetuspäivää.
Tutkinto muodostuu kahdesta pakollisesta tutkinnon osasta Liiketoimintaympäristössä toimiminen ja Asiakaspalvelu sekä valinnaisista ammatillisista tutkinnon osista. Lisäksi suoritetaan Yhteiset tutkinnon osat 35 osp verkko-opintoina. Lue lisää tutkinnon perusteista.
Hakeutuminen
Tärkeät tiedot hausta
Opiskelijavalinta
Valinta tehdään hakemuksen tietojen pohjalta. Täytä siis hakemuksesi huolellisesti. Hakijan tulee tutustua jatkuvan haun tärkeisiin tietoihin.
Tutkintoon ei ole pääsykoetta.
Hakeutumista koskevat tiedustelut haku@omnia.fi
Kielitaidon arviointi
Hakija, jonka äidinkieli ei ole suomi, voi osoittaa suomen kielen taitonsa riittävän opiskeluun joko todistuksella tai osallistumalla kielitestiin (taso B1.1). Jos hyväksyttävää todistusta ei ole, niin hakija saa kutsun kielitestiin sähköpostilla. Se tulee läpäistä, jotta haku jatkuisi. Lue lisää kielitaidon arvioinnista.
Haku
Oppisopimus
Lisätiedot:
Valitse hakulomakkeella koulutuksen yhteyshenkilöksi Paula Kataja.