Hankkeessa kehitettiin ohjaus- ja opetushenkilöstön osaamista uraohjauksessa osana yksilöllisten oppimispolkujen suunnittelua sekä erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden työllistymisen edistämistä.
Hankkeen tuloksena lisättiin keskinäistä ymmärrystä tulevaisuuden muutoksiin liittyvistä haasteista, minkä lisäksi kehitettiin innovaatioiden työkalupakki.
Hankkeen tavoitteena oli jo nyt useassa yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa käytössä olevan VISIR-etälaboratoriojärjestelmän kehittäminen ja laajentaminen korkea-asteella ja pilotoiminen toisella asteella.
Täydennyskoulutushankkeen tavoitteena oli antaa opetushenkilöstölle käytännönläheisesti työkaluja ja taitoja uudenlaisen opettajan roolin omaksumiseen.
Hankkeessa kehitettiin osaamisen tunnistamista ja tunnustamista sekä yksilöllisiä ja tehokkaita opintopolkuja oppivelvollisuusiän ylittäneille maahanmuuttajille.
Hankkeessa luotiin ohjaukseen joustava ja asiakaslähtöinen toimintamalli, vahvistettiin ohjaushenkilöstön osaamista ja yhteistyötä sekä kokeiltiin ohjaukseen liittyviä digitaalisia mahdollisuuksia.
Hanke pyrki löytämään tapoja tuoda tilanne- ja oppijakohtaisia ratkaisuja käyttäen apuna VR, AR toteutuksia sekä kehittämään tekoälyyn perustuvia opiskelijan vuorovaikutteisia keskusteluja robotin kanssa.
Hankkeen tavoite oli kehittää ammatillisten opettajien opetus- ja ohjaustaitoja vastaamaan muuttuviin tulevaisuuden tarpeisiin, työelämän odotuksiin sekä opiskelijoiden oppimistavoitteisiin.