Hyppää pääsisältöön

Asiakaspalvelun ja myymälätyön kielituettu koulutus, työvoimakoulutus

Työvoimakoulutus
Oletko kiinnostunut asiakaspalvelutehtävistä kaupan alalla? Asiakaspalvelun ja myymälätyön työvoimakoulutuksessa hankit alalla tarvittavaa ammattitaitoa ja opit samalla suomen kieltä. Koulutus antaa sinulle valmiudet toimia erilaisissa asiakaspalvelijan tehtävissä kaupassa. Koulutus mahdollistaa myös alan vaihdon.

Koulutuksen kuvaus

Asiakaspalvelun myymälätyön työvoimakoulutuksessa opit työskentelemään kaupan toiminnoissa monipuolisesti ja opiskelet samalla ammatillista suomen kieltä. Opit kaupan alalla tarvittavia taitoja, kuten tuotetuntemusta, asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaitoja ja kykyä erilaisiin asiakasratkaisuihin. Opit huomiomaan asiakkaat ja etsimään oikeat ratkaisut asiakkaan tarpeeseen.  Koulutuksen myötä saat asiakaspalvelussa tarvittavaa varmuutta ja työssä oppimisjakson myötä saat myös tarvittavaa työkokemusta.

Koulutukseen kuuluu työelämässä oppimista ja opit käytännön työtehtävien kautta toimimaan erilaisissa tehtävissä. Voit hakeutua sinua kiinnostavaan työpaikkaan työelämässä oppimisen ajaksi. Työharjoittelupaikan löytämiseen on mahdollista saada tukea. Työharjoittelupaikka voi olla esimerkiksi kaupassa. 

Koulutuksen jälkeen osaat työskennellä alan säädösten ja toimintaperiaatteiden mukaan. Erilaiset työmenetelmät ja -välineet tulevat koulutuksessa tutuiksi ja opit hyödyntämään niitä työssäsi. Koulutus antaa valmiudet työllistyä asiakaspalvelun monipuolisiin tehtäviin.

Koulutuksen tiedot

Koulutukseen osallistumisen edellytykset ja valintakriteerit

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille, työttömyysuhan alaisille ja toistaiseksi lomautetuille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa. Lisäksi koulutukseen hakevilta edellytetään peruskoulu- tai yo-pohjakoulutusta. 

Aikaisempaa asiakaspalvelun työkokemusta ei edellytetä hakijoilta. Asenne uuden oppimiseen on tärkein valmius, mitä sinä tarvitset hakiessasi tähän koulutukseen. Aiemmin suoritettu kaupallinen tai teknillisen alan peruskoulutus on eduksi.

Kaupan alalla tarvitaan hyvää fyysistä kuntoa. Olet jalkojen päällä koko ajan (kävelet tai seisot) ja tehtäviin kuuluu muiden muassa tuotteiden hyllyttämistä. Hyllyttäessä laitat eri kokoisia ja painoisia tuotteita esille myymälän hyllyihin eri korkeuksille. 

Koulutuksessa tarvitaan tietokone ja mahdollisuus verkon käyttöön. Omnialla on tietokoneiden lainausmahdollisuus ja verkkopalvelut opiskelijoille koulutuksen ajaksi. 

Koulutus toteutetaan suomen kielellä. Osallistujien riittävä suomen kielen taito selvitetään henkilökohtaisella haastattelulla. Sinulla kielitason pitäisi olla vähintään A2.1. hakiessasi tähän koulutukseen.

Koulutuksen kesto

Opinnot kestävät 3 kuukautta. Opintojen kesto määräytyy henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan ja siihen vaikuttavat mm. aikaisemmat opintosi, työkokemuksesi sekä yksilöllinen opiskelutarpeesi. Koulutuksessa suoritat merkonomi- tutkinnon ammatillisista opinnoista vähintään 15 osaamispistettä.

Toteutus

Koulutus muodostuu innostavista koulutuspäivistä, oppimistehtävistä, ryhmä- ja projektitöistä, itsenäisestä työskentelystä, pienryhmäohjauksesta ja työelämässä oppimisesta.

Hakeutuminen

Koulutukseen haetaan työllisyyspalvelujen kautta.

Haku

Espoon keskus, päiväopetus, työvoimakoulutus

Hakuaika:

14.4.2025 klo 00.00 - 1.8.2025 klo 23.59

Koulutus alkaa:

1.9.2025
Hae koulutukseen (te-palvelut.fi) (avautuu uudessa ikkunassa, siirtyy toiselle verkkosivustolle)
Takaisin ylös
Tagit:
Matkailu ja asiakaspalvelu
Myyntityö
Työnhakijat