
Hankkeen kuvaus
Sähköisen asioinnin ABC-hankkeessa luotiin toimintamalli, joka rohkaisee, innostaa ja valmentaa sähköiseen asiointiin henkilöitä, joiden digitaaliset taidot tarvitsevat vahvistamista. Hankkeen toiminnan kautta kohderyhmä saa rohkeutta ja intoa sähköiseen asiointiin sekä osaamista, jota tarvitaan digitalisoituvan yhteiskunnan arjessa selviämisessä.
Toimintamalli koostuu matalan kynnyksen koulutuksesta, ohjauksesta ja neuvonnasta. Pilotoinnin ja kehittämisen jälkeen hankkeessa luotiin Sähköisen asioinnin ABC-toimintamallin kuvaus, joka levitettiin valtakunnalliseksi toimintamalliksi.
Sähköisen asioinnin ABC-toimintamalli luotiin kumppanuuksia ja olemassa olevia toimintoja ja palveluita hyödyntäen. Mallissa kehitettiin ja sovitettiin yhteen palveluita vaikeasti tavoitettavan kohderyhmän tavoittamiseksi sekä parhaan hyödyn ja vaikutuksen saavuttamiseksi.
Kohderyhmä
Henkilöt, joiden digitaidot ovat heikot
Hankkeen kesto
01.01.2019–30.06.2021
Yhteistyökumppanit
Espoon 4H-yhdistys, Enter ry, Espoon kaupungin asiointipisteet, Espoon kaupungin kirjastot ja Kansalaisopistojen liitto
www-sivut
Rahoittaja
Opetushallitus