Koulutuksen kuvaus
Koulutuksen avulla ymmärrät paremmin asiakkaiden tarpeita, valmistaudut entistä paremmin myyntineuvotteluihin B2B asiakkaiden kanssa ja kasvatat asiakkaiden tyytyväisyyttä tarjoamalla räätälöityjä teknisiä ratkaisuja. Opit rakentamaan pitkäaikaisia ja kannattavia asiakassuhteita, jotka johtavat toistuviin kauppoja ja asiakasuskollisuuteen.
Koulutuspäivien teemoja ovat muun muassa:
- Mitä on myynti? Mitä on ratkaisumyynti?
- Asiakaslähtöisen toimintatavan ja ajattelun merkitys toimenpiteiden suunnittelussa
- Arvon luonti asiakkaalle ja tiedon hankinta
- Neuvotteluihin valmistautuminen ja myynnilliset tavoitteet
- Tarjouksen tekeminen asiakkaiden tarpeiden perusteella, tarjouksen ja sen hyötyjen esittäminen asiakkaalle
- Päätöksen pyytäminen asiakkaalta ja asiakassuhteen rakentaminen
- Jälkimarkkinoinnin merkitys asiakassuhteelle
- Asiakkuuksien tuloksellisuuden seuranta ja kehittäminen
Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena omissa työtehtävissä, joten pääset heti soveltamaan oppimaasi käytännössä.
Älä jää paitsi tästä mahdollisuudesta kehittää myyntitaitojasi ja saavuttaa menestystä teknisen alan myynnissä. Ilmoittaudu nyt!
Koulutuksessa suoritettavat tutkinnon osat
Työn ohessa suoritettava koulutus koostuu liiketoiminnan ammattitutkinnon tutkinnon osasta. Tutustu koulutuksen tutkinnon osan toteutussuunnitelmaan:
Koulutuksen tiedot
Koulutuksen kesto
Opintojen kesto on yksilöllinen. Keskimäärin opinnot kestävät 4-5 kk. Opintojen kesto määräytyy henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan ja siihen vaikuttavat mm. aikaisemmat opintosi, työkokemuksesi sekä yksilöllinen opiskelutarpeesi.
Vaatimukset
Sinulla tulee olla alan työpaikka, kokemusta myyntityöstä ja haluat kehittyä yritysmyyjänä. Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena.
Koulutus sopii erityisesti sinulle, joka toimit jo teknisen alan myyjänä, teknisenä asiantuntijana tai sinulla on kokemusta B2B myynnistä ja haluat ottaa askeleen eteenpäin ja viedä myyntitaitosi uudelle tasolle. Haastavassa markkinatilanteessa tarvitaan entistä parempia myyntitaitoja, erityisesti teknisellä toimialalla.
Toteutus
Tämä koulutus toteutetaan kokonaan verkossa. Koulutus muodostuu kouluttajan vetämistä etäkoulutuspäivistä, yksilö- ja ryhmätöistä, itsenäisestä verkkotyöskentelystä, oppimisesta työpaikalla sekä pienryhmäohjauksesta. Koulutuspäiviä järjestetään yhteensä 4 koulutuksen aikana. Koulutuspäivät tukevat tutkinnon suorittamista ja antavat uusia näkemyksiä ja ideoita.
Hakeutuminen
Tärkeät tiedot hausta
Opiskelijavalinta
Valinta tehdään hakemusten tietojen perusteella. Täytä siis hakemuksesi huolellisesti. Mahdollinen haastattelukutsu lähetetään sähköpostitse. Myös valinnoista ilmoitetaan sähköpostitse. Tutkinnon osan koulutukseen ei ole pääsykoetta. Hakeutumista koskevat tiedustelut haku@omnia.fi
Kielitaidon arviointi
Hakija, jonka äidinkieli ei ole suomi, voi osoittaa suomen kielen taitonsa riittävän opiskeluun joko todistuksella tai osallistumalla kielitestiin (taso B1.1). Jos hyväksyttävää todistusta ei ole, niin hakija saa kutsun kielitestiin sähköpostilla. Se tulee läpäistä, jotta haku jatkuisi. Lue lisää kielitaidon arvioinnista.
Peruutusehdot
Oppisopimuskoulutuksen peruutus on maksuton.
Haku
Oppisopimus
Lisätiedot:
Valitse hakulomakkeella koulutuksen yhteyshenkilöksi Sari Kunnas.