Koulutuksen kuvaus
Opit suunnittelemaan myyntityötä ja asiakaspalvelua tavoitteellisesti. Lisäksi opit toteuttamaan myyntityötä tuloksekkaasti sekä kehittämään asiakaspalvelutaitojasi. Opit myös ymmärtämään asiakaskokemuksen merkityksen myyntityössä ja asiakkuuksien edelleen kehittämisessä.
Koulutus sopii sinulle, jos työskentelet jo myynnin tai asiakaspalvelun työtehtävissä ja haluat kehittää edelleen taitojasi. Koulutus sopii myös yrittäjille. Voit toimia joko B2B tai B2C tehtävissä eri toimialoilla. Koulutus sopii myös työelämässä oleville alanvaihtajille, joilla on jo asiakaspalvelutaustaa. Sinulla tulee olla sopiva työpaikka ennen koulutukseen aloitusta. Koulutus antaa sinulle tietoja ja taitoja ammatilliseen kehittymiseen.
Koulutuksen teemat:
- myynti- ja asiakaspalvelutyön suunnittelu
- asiakaslähtöinen myynti- ja palvelutyö
- myynnin ja asiakaspalvelun jälkitoimien hoitaminen
- oman myynti- ja asiakaspalvelutyön tuloksellisuuden arvioiminen.
Koulutuksessa suoritettavat tutkinnon osat
Työn ohessa suoritettava koulutus koostuu liiketoiminnan ammattitutkinnon tutkinnon osasta. Tutustu koulutuksen tutkinnon osan toteutussuunnitelmaan:
Koulutuksen tiedot
Koulutuksen kesto
Opintojen kesto on yksilöllinen. Keskimäärin opinnot kestävät noin 6 kuukautta.
Vaatimukset
Koulutukseen osallistuaksesi sinulla tulee olla työpaikka, jossa pääset tekemään myynti- ja/tai asiakaspalvelutyötä. Sinulla tulee olla myös aikaisempaa työkokemusta myynnistä tai asiakaspalvelusta.
Toteutus
Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena omissa käytännön työtehtävissä. Lisäksi koulutukseen kuuluu kolme puolikasta etäkoulutuspäivää Teams-alustalla. Koulutuspäivät sisältävät teoriatietoa, keskusteluja, pari-/ryhmätöitä sekä yksilötehtäviä.
Hakeutuminen
Tärkeät tiedot hausta
Opiskelijavalinta
Valinta tehdään hakemusten tietojen perusteella. Täytä siis hakemuksesi huolellisesti. Mahdollinen haastattelukutsu lähetetään sähköpostitse. Myös valinnoista ilmoitetaan sähköpostitse. Tutkinnon osan koulutukseen ei ole pääsykoetta. Hakeutumista koskevat tiedustelut haku@omnia.fi
Kielitaidon arviointi
Hakija, jonka äidinkieli ei ole suomi, voi osoittaa suomen kielen taitonsa riittävän opiskeluun joko todistuksella tai osallistumalla kielitestiin (taso B1.1). Jos hyväksyttävää todistusta ei ole, niin hakija saa kutsun kielitestiin sähköpostilla. Se tulee läpäistä, jotta haku jatkuisi. Lue lisää kielitaidon arvioinnista.
Peruutusehdot
Oppisopimuskoulutuksen peruutus on maksuton.