Hankkeessa luotiin ohjaukseen joustava ja asiakaslähtöinen toimintamalli, vahvistettiin ohjaushenkilöstön osaamista ja yhteistyötä sekä kokeiltiin ohjaukseen liittyviä digitaalisia mahdollisuuksia.
Hanke pyrki löytämään tapoja tuoda tilanne- ja oppijakohtaisia ratkaisuja käyttäen apuna VR, AR toteutuksia sekä kehittämään tekoälyyn perustuvia opiskelijan vuorovaikutteisia keskusteluja robotin kanssa.
Hankkeen tavoite oli kehittää ammatillisten opettajien opetus- ja ohjaustaitoja vastaamaan muuttuviin tulevaisuuden tarpeisiin, työelämän odotuksiin sekä opiskelijoiden oppimistavoitteisiin.
Hankkeessa kehitettiin menetelmiä, työkaluja ja osaamista oppilaitosten toimintakulttuurin muutoksen vahvistamiseen ja johtamisen uudistamisen läpiviemiseen.
Hankkeessa kehitettiin ja päivitettiin koulutuksen järjestäjien laadunhallintajärjestelmiä, koulutuksen laadunhallintaa ja paulautejärjestelmiä sekä vahvistettiin vertaisoppimista eri
koulutuksen järjestäjien välillä.
Hankkeen tavoitteena oli selvittää, mitkä asiat edistävät tai hidastavat maahanmuuttajataustaisen opiskelijan ammattiin opiskelua ja työelämään siirtymistä.
Hankkeen tavoitteena oli yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon periaatteilla lisätä ja monipuolistaa ihmisten liikkumista, jaksamista ja hyvinvointia Omniassa.