
Project description
The final aim is to develop a model for teachers and other staff members who carry out guidance in their work. This guidance model includes customer journey planning enhancing learning abilities and providing support for learning. The project aims to develop support services for those students who need special support or have Finnish as their second language. The project offers for teachers support to recognize learning difficulties and students’ need for support, and it enhances teachers’ guidance skills and ability to suggest individualised solutions. Another aim is to examine if some vital guidance and supporting services are missing to prevent students’drop-outs.
Target groups
Omnia students and staff
Duration of the project
1.1.2021–31.10.2022
Project manager at Omnia
Jaanamari Torniainen
Partners
- Ammattiopisto Spesia
- Careeria Oy
- Hengitysliitto ry / Ammattiopisto Luovi
- Hyria Koulutus Oy
- Itä-Savon koulutuskuntayhtymä Samiedu
- Pohjois-Satakunnan kansanopiston kannatusyhdistys ry / Kankaanpään opisto
- Keski-Pohjanmaan ammattiopisto Kpedu
- Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Keuda
- Koulutuskuntayhtymä OSAO
- Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä
- Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä
- Länsi-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä, Luksia
- Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia
- Oulun Palvelualan Opisto / Marttayhdistysten liitto ry OPAO
- Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riveria
- Satakunnan koulutuskuntayhtymä Sataedu
- Savon ammattiopisto, Sakky
- Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedu
- Suomen Diakoniaopisto SDO
- Työtehoseura Ry, TTS
- Vaasan kaupunki / Vamia
- Ylä-Savon koulutuskuntayhtymä
- Ylä-Savon ammattiopisto YSAO
Funding
Finnish National Agency for Education