Liikunnan tasokuvaukset

Valitse liikuntakurssi oman kuntosi ja taitotasosi mukaan. Taso on merkitty kurssin otsikkoon joko sanallisesti tai roomalaisella numerolla.

Kuntoliikunta

Kevyt/Perustaso (I): Kurssilla tehdään kevyitä/ perustason liikkeitä. Kurssi soveltuu aloittelijoille ja vähän liikuntaa harrastaneille.
Keskiraskas/Keskitaso (II): Kurssilla tehdään keskiraskaita/keskitason liikkeitä. Kurssi soveltuu paremman peruskunnon ja/tai kehonhallinnan omaaville, jotka haluavat perustasosta hieman raskaampaa liikuntaa.
Raskas/Jatkotaso (III): Kurssilla tehdään raskaita/jatkotason liikkeitä. Osallistuminen edellyttää hyvää peruskuntoa ja/tai kehonhallintaa.

Tanssi, jooga ja terveysliikunta

Alkeet (I): Tehtävät liikkeet ja liikesarjat ovat yksinkertaisia eivätkä edellytä aikaisempaa osaamista. Tekniikassa aloitetaan alkeista ja kurssi sisältää paljon perusasioiden läpikäyntiä.
Alkeisjatko (II): Tehtävät liikkeet edellyttävät perusteiden hallintaa ja ovat monimutkaisempia sisältäen eri liikkeiden ja/tai liikesarjojen yhdistämistä.
Jatko (III): Tehtävät liikkeet edellyttävät hyvää kehon hallintaa ja kykyä tehdä monimutkaisia liikekokonaisuuksia hyvällä tekniikalla. Kurssi soveltuu lajia pidempään harrastaneille henkilöille.