Etäopiskelun tekninen tuki
Omnian opiskelijoille on luotu oma kanava etäopiskelun tueksi. Tiimi on kaikille opiskelijoille avoin, tule mukaan oppimaan!
Miten liitytään?
- Siirry etäopetuksen tekninen tuki -tiimiin
- Kirjaudu tarvittaessa Omnian tunnuksillasi
- Valitse käyttötapa
- Sulje selaimen ilmoitus työpöytäversion lataamisesta tai
- Lataa halutessasi työpöytäversio koneellesi
- Olet tiimissä!
Suosittelemme työpöytäversion asentamista jossain vaiheessa omalle koneellesi.
Tiimin kautta DigiTutorit järjestävät teknistä tukea ja neuvontaa etäopiskeluun, sekä käydään keskustelua ja jaetaan hyviä vinkkejä keskenämme. Autamme mm. laitteiden ja palveluiden käytössä, tunnuksissa ja salasanoissa, sekä Omnian käyttämissä järjestelmissä.
Voit myös ottaa yhteyttä DigiTutoreihin.
Linkkejä etäopiskelun tueksi
- Etäopiskelun ohjeet
- Etäopetuksen ja -ohjauksen laatukriteerit
- Microsoft Office 365-tuotteet omalle tietokoneelle
- Office 365 tuki
- Unohtuneen tai vanhentuneen salasanan uusiminen
- Omnia Käyttäjätunnus ja salasana
- Omnia Helpdesk
- Oppiva.Omnia.fi
- Kopioston kopiointilupa helpottaa etäopetusta
- Microsoft Teams
- Mobiililaitteet
- Moodle
- Ruutukaappaus
- Teamsiin kirjautuminen
- Teams kokoukseen liittyminen
- Teams Live tapahtumaan liittyminen
- Luo uusi Teams-tiimi opiskelijoille
Opettajille on lisäksi olemassa Etäopetuksen ja ohjauksen tuki -tiimi Teamsissä.
Opettaja, lue Kopioston sivuilta miten voit käyttää ja jakaa aineistoa etäopetuksessa. Opetushallitus on hankkinut kopiointiluvan ja tv-ohjelmien käyttöluvan ammatilliseen perustutkintoon johtavaan koulutukseen.
Täydennäme linkkejä sivulle. Jos sinulle tulee mieleen linkki, joka olisi hyvä lisätä sivulle, lähetäthän viestiä osoitteeseen: helpdesk@omnia.fi
Jos tarvitset IT-tukea
Opiskelija, asioidessasi IT-Helpdeskin palvelupisteellä Lehtimäentiellä, soita palvelunumeroomme 040 022 3112 ennen saapumistasi, sillä toimipisteen ovet eivät ole avoinna tällä hetkellä. Voit ottaa yhteyttä Helpdeskiin jos sinua askarruttaa jokin IT-asioihin liittyvä asia. Tarkista ensin löytyykö ongelmaan ratkaisua ratkaisutietokannasta it.omnia.fi. Ellei ratkaisua löydy, tee tukipyyntö lomakkeella osoitteesta it.omnia.fi, tai:
- Sähköpostitse helpdesk@omnia.fi
- Puhelimitse 0400 223 112
Seuraavat tiedot ovat tärkeitä, ja nopeuttavat tukipyyntösi käsittelyä.
- Yhteystietosi
- Mahdollisimman selkeä kuvaus ongelmasta nopeuttaa tukipyynnön käsittelyä
- Laitteen nimi jos vika koskee laitetta