Liiketalouden perustutkinto

Merkonomi, asiakaspalvelu ja myynti

Innostutko asiakaspalvelusta, myynnistä ja markkinointiviestinnästä? Omnian koulutuksesta saat monipuolista osaamista kuluttajakauppaan, yrityksille myyntiin ja sähköiseen kaupankäyntiin.

Omniassa voit räätälöidä itsellesi juuri tarpeisiisi sopivan kokonaisuuden. Erilaisille opintopoluille yhteistä on tähtäin liiketaloudellista osaamista vaativissa tehtävissä. Tarjoamme myös yrittäjyysopintoja ja mahdollisuuksia suunnitella yritystoimintaa osana opintoja.

Merkonomiksi opiskelevilla on melko paljon teoreettista opiskelua. Opintoja kuitenkin rytmittävät erilaiset projektit.

Asiakaspalvelun ammattilaisena tunnet asiakassuhteet. Asiakaspalveluun ja myyntiin keskittynyt merkonomi on työssään jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa ja hänellä on hyvät valmiudet asiakkaan kohtaamiseen. Asiakaslähtöinen asenne on kaiken a ja o.

Merkonomin valtteja ovat tietotekninen osaaminen, kyky ratkaista ongelmia, vahvat vuorovaikutus- ja viestintätaidot, sekä usein monipuolinen kielitaito.

Merkonomina työskentelet kaupan ja palvelualojen yrityksissä asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin tehtävissä. Merkonomit työskentelevät sekä yritysten välisessä-, että

kuluttajakaupassa. Mahdollisuuksia on paljon myös uusilla kaupan aloilla, kuten sähköisessä kaupankäynnissä.

Asiakaspalvelun ja myynnin ammattilaisen työpaikkoja ovat kaupat, myymälät, pankit ja rahoituslaitokset, tilitoimistot, yritysten taloushallinnon osastot, sekä asiakaspalvelu- ja neuvontapisteet.

Voit työskennellä esimerkiksi myyjänä, somistajana, myyntineuvottelijana, rahoitus- ja vakuutusalan palveluneuvojana, tuoteryhmä- tai osastovastaavana, tuote-edustajana, talous- tai markkinointiassistenttina, tai myyntisihteerinä.

Suoritus­vaihtoehdot

Kenelle?

Asiakaspalvelun, myynnin, toimiston tai taloushallinnon tehtävistä kiinnostuneille.

Haku koulutukseen
20.9.2017 - 12.11.2017

Hae koulutukseen täyttämällä lomake.

Opiskelijavalinta

Valinta tehdään hakemuksen tietojen pohjalta. Täytä siis hakemuksesi huolellisesti.

Hakijan odotetaan tutustuvan valintainfon materiaaleihin.

Hakeutumista koskevat tiedustelut haku@omnia.fi

Koulutusaika
11.1.2018 - 10.1.2020

Päiväopetus: Lähiopetusta keskimäärin neljä kertaa viikossa klo 9.00 – 15.00.

Iltaopetus: Opetusta iltaisin ma – to noin 3 – 4 kertaa viikossa klo 17.30 – 20.30.

Opiskeluaika määräytyy henkilökohtaisen suunnitelman mukaan.

Kielivaatimukset

Hakijat, joiden äidinkieli on muu kuin suomi tai kielitaitoa ei ole muuten voitu todentaa, kutsutaan sähköpostitse kielikokeeseen (taso B1.1)

Toteutus

Opetus muodostuu lähiopetuksesta, etätehtävistä, verkko-opinnoista, ryhmä- ja projektitöistä, itsenäisestä työskentelystä sekä työssä oppimisesta.

Tutkinnon suorittajalle laaditaan koulutuksen alkaessa henkilökohtainen kehittymissuunnitelma. Päätoimisen opiskelun edellytys on 25h/vko.

Opetuskieli on suomi.

Koulutuksen sisältö

Ammatilliset tutkinnon osat

  • Asiakaspalvelu
  • Asiakkuuksien hoito
  • Talouspalvelut
  • Kirjanpito
  • Toimistopalvelut
  • Palkanlaskenta

Yhteiset tutkinnon osat

  • Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen
  • Matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen
  • Yhteiskunta ja työelämässä tarvittava osaaminen
Hinta

Koulutus on maksuton.

Lisätietoja antaa

Tutkintovastaava Paula Kataja, 046-8508058, paula.kataja@omnia.fi

Opinto-ohjaaja Minna Hirvonen, p. 040 126 7452, minna.hirvonen@omnia.fi

Opinto-ohjaaja Imad Kawani, p. 046 851 5051, imad.kawani@omnia.fi