Liiketalouden perustutkinto

Merkonomi, asiakaspalvelu ja myynti

Innostutko asiakaspalvelusta, myynnistä ja markkinointiviestinnästä? Omnian koulutuksesta saat monipuolista osaamista kuluttajakauppaan, yrityksille myyntiin ja sähköiseen kaupankäyntiin.

Omniassa voit räätälöidä itsellesi juuri tarpeisiisi sopivan kokonaisuuden. Erilaisille opintopoluille yhteistä on tähtäin liiketaloudellista osaamista vaativissa tehtävissä. Tarjoamme myös yrittäjyysopintoja ja mahdollisuuksia suunnitella yritystoimintaa osana opintoja.

Merkonomiksi opiskelevilla on melko paljon teoreettista opiskelua. Opintoja kuitenkin rytmittävät erilaiset projektit.

Asiakaspalvelun ammattilaisena tunnet asiakassuhteet. Asiakaspalveluun ja myyntiin keskittynyt merkonomi on työssään jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa ja hänellä on hyvät valmiudet asiakkaan kohtaamiseen. Asiakaslähtöinen asenne on kaiken a ja o.

Merkonomin valtteja ovat tietotekninen osaaminen, kyky ratkaista ongelmia, vahvat vuorovaikutus- ja viestintätaidot, sekä usein monipuolinen kielitaito.

Merkonomina työskentelet kaupan ja palvelualojen yrityksissä asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin tehtävissä. Merkonomit työskentelevät sekä yritysten välisessä-, että

kuluttajakaupassa. Mahdollisuuksia on paljon myös uusilla kaupan aloilla, kuten sähköisessä kaupankäynnissä.

Asiakaspalvelun ja myynnin ammattilaisen työpaikkoja ovat kaupat, myymälät, pankit ja rahoituslaitokset, tilitoimistot, yritysten taloushallinnon osastot, sekä asiakaspalvelu- ja neuvontapisteet.

Voit työskennellä esimerkiksi myyjänä, somistajana, myyntineuvottelijana, rahoitus- ja vakuutusalan palveluneuvojana, tuoteryhmä- tai osastovastaavana, tuote-edustajana, talous- tai markkinointiassistenttina, tai myyntisihteerinä.

Suoritus­vaihtoehdot

Kenelle?

Toimitko asiakaspalvelun, myynnin, toimiston tai taloushallinnon tehtävissä? Puuttuuko sinulta alan koulutus? Koulutus on tarkoitettu alalla työssä oleville.

 Haku koulutukseen 20.9.-12.11.2017

HAE KOULUTUKSEEN

Koulutusaika

 

 

 

 

Toimipiste

Kirkkokatu 16 A, Espoon keskus

Toteutus

Opetus muodostuu lähiopetuksesta, etätehtävistä, verkko-opinnoista, ryhmä- ja projektitöistä, itsenäisestä työskentelystä sekä työssä oppimisesta.

Tutkinnon suorittajalle laaditaan koulutuksen alkaessa henkilökohtainen kehittymissuunnitelma. Päätoimisen opiskelun edellytys on 25h/vko.

Opetuskieli on suomi.

Koulutuksen sisältö

Ammatilliset tutkinnon osat

  • Asiakaspalvelu
  • Asiakkuuksien hoito
  • Talouspalvelut
  • Kirjanpito
  • Toimistopalvelut
  • Palkanlaskenta

Yhteiset tutkinnon osat

  • Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen
  • Matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen
  • Yhteiskunta ja työelämässä tarvittava osaaminen
Hinta

Koulutus on maksuton.

Lisätietoja antaa

Tutkintovastaava Paula Kataja, paula.kataja(at)omnia.fi

Opinto-ohjaaja Minna Hirvonen, p. 040 126 7452, minna.hirvonen(at)omnia.fi

Valinta

Valinta tehdään hakemuksen tietojen pohjalta. Täytä siis hakemuksesi huolellisesti.

Hakijan odotetaan tutustuvan valintainfon materiaaleihin.

Hakijat, joiden äidinkieli on muu kuin suomi tai kielitaitoa ei ole muuten voitu todentaa, kutsutaan sähköpostitse kielikokeeseen (taso B1.1)

Hakeutumista koskevat tiedustelut haku@omnia.fi

Kenelle?

Toimitko/tai oletko hakeutumassa asiakaspalvelun, myynnin, toimiston tai taloushallinnon tehtäviin? Puuttuuko sinulta alan koulutus?

Haku koulutukseen 20.9.-12.11.2017

HAE KOULUTUKSEEN

Opiskelijavalinta

Valinta tehdään hakemuksen tietojen pohjalta. Täytä siis hakemuksesi huolellisesti.

Hakijan odotetaan tutustuvan valintainfon materiaaleihin.

Hakijat, joiden äidinkieli on muu kuin suomi tai kielitaitoa ei ole muuten voitu todentaa, kutsutaan sähköpostitse kielikokeeseen (taso B1.1)

Hakeutumista koskevat tiedustelut haku@omnia.fi

 

Koulutusaika

 

 

 

 

Toimipiste

Kirkkokatu 16 A, Espoon keskus

Toteutus

Opetus muodostuu lähiopetuksesta, etätehtävistä, verkko-opinnoista, ryhmä- ja projektitöistä, itsenäisestä työskentelystä sekä työssä oppimisesta. Työssä oppimassa ollaan työpaikan normaalina työaikana.

Tutkinnon suorittajalle laaditaan koulutuksen alkaessa henkilökohtainen kehittymissuunnitelma. Päätoimisen opiskelun edellytys on 25 h/vko.

Opetuskieli on suomi.

Koulutuksen sisältö

Ammatilliset tutkinnon osat

Asiakaspalvelu

Talouspalvelut

Asiakkuuksien hoito

Toimistopalvelut

Kirjanpito

Palkanlaskenta

Yhteiset tutkinnon osat

Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen

Matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen

Yhteiskunnassa ja työelämässä tarvittava osaaminen

 

Lisätietoja antaa

Tutkintovastaava Paula Kataja, paula.kataja(at)omnia.fi

Opinto-ohjaaja Imad Kawani, p. 046 851 5051, imad.kawani(at)omnia.fi